سلامتی از نظر سازمان بهداشت جهانی تنها به مفهوم نبودن بیماری و ناتوانی نیست، بلکه به مفهوم رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی است.
به بیان دیگر فرد سالم، فردی است که نه تنها بیمار نیست و رشد کافی، وزن مناسب و تغذیه ی صحیح دارد، بلکه دارای رفتار و فکر سالم نیز هست. فردی که از سلامت روانی برخوردار است، تمایلی به فرار از فشارهای زندگی ندارد، بلکه با واکنش های صحیح خویش نسبت به این عوامل، بر آنها غلبه می نماید؛ به نحوی که امکان ادامه زندگی رابیابد.
- 1. توانایی انجام وظایف و و مسئولیت های فردی و اجتماعی
- 2. توانایی برقراری ارتباط صحیح و معقول با دیگران
- 3. داشتن تفکر منطقی و خردمندانه
- 4. تلاش در جهت کسب و حفظ سلامتی جسمی و روانی
- 5. داشتن تطابق و انعطاف پذیری در شرایط گوناگون
- 6. درک این مطلب که خود فرد مرکز کل جهان نیست.
- 7. داشتن احساس عشق و محبت نسبت به دیگران
- 8. داشتن توانایی برقراری ارتباط با دیگران و کمک به آنها
- 9. احساس تسلط بر ذهن و جسم به نحوی که فرد را قادر سازد تا در بخش های مختلف زندگی فردی و شغلش مناسب ترین روش را برگزیند و به آن عمل کند
3- تلاش کفّار ناکام مىشود، کوشش آنان عاقبت ندارد و مردم دیر یا زود حقیقت را خواهند فهمید. «صدوا... اضل اعمالهم»
4- راه خدا دشمن دارد و دشمنان بیکار نمىنشینند. «صدّوا عن سبیل اللّه»
5 - تباه کردن اعمال، نوعى کیفر الهى براى کفّار است. «کفروا... اضلّ»
چرا شروع یک کسب و کار در ایران دشوار است؟
بر اساس گزارش سال ۲۰۱۴ «انجام کسب و کار» رتبه ایران در شاخص کلی انجام کسب و کار (متشکل از ۱۰ نماگر جزیی)، در میان ۱۸۹ کشور مورد بررسی بانک جهانی ۱۵۲ بوده است.
اقتصاد ایرانی: همیشه اولین قدم، سخت ترین قدم است. اما در ایران، شاید این قدم اول آنقدر سخت باشد که باعث شود قید کل کار را بزنید. این را بانک جهانی می گوید. بانک جهانی می گوید شروع یک کسب و کار جدید در ایران طی سال های اخیر مرتباً سخت تر شده و در سال جاری، دست کم از 106 کشور دیگر دشوارتر است.
به گزارش خبرآنلاین، بر اساس گزارش سال 2014 «انجام کسب و کار» رتبه ایران در شاخص کلی انجام کسب و کار (متشکل از 10 نماگر جزیی)، در میان 189 کشور مورد بررسی بانک جهانی 152 بوده است. در نماگر «شروع یک کسب و کار» ایران در جایگاه 107 جهان قرار دارد و راه اندازی یک کسب و کار در این کشور «8 مرحله دارد، 16 روز طول می کشد، ۳.۱ درصد درآمد سرانه هزینه می برد و نیاز به حداقل سرمایه ای معادل ۰.۴درصد درآمد سرانه کشور دارد».
بحث و نتیجهگیری: زمینههای فعالیت و توصیههایی برای اقدام برای سیاست نوآوری
ما در این مقاله به مطالعه ITA که انجام مجموعههای خارج برای روشن کردن انتظارات بازیگران کلیدی در یک پتانسیل AM بهمنظور شناسایی فرصتها برای کارآفرینی فنآوری پرداختیم. ما در این مقاله به منظور ایجاد انگیزه برای مشارکت که عملاً به TA مربوطه و آن را تا به شفاف سازی و چگونگی نتایج و بینش از روشهایی مانند حمایت از سیاست عمل کارآفرینی مربوط به AM ترجمه شده است پرداختیم. بنابراین، به تفسیر یافتهها از TAو همچنین بر ارائه توصیههایی برای اقدام به تصمیمات بعدی سیاسی و ابتکارات (دین گلی، 2007) باهدف ترویج کارآفرینی فنآوری تأکید کردیم و همچنین مقایسه نتایج حاصل از TA بین سه گروه در دو ملاحظات نظری ریشه دارد.ملاحضه اول، ما در نظریه چشمانداز، ما فرض میکنیم که فنآوریهای جدید کمتر واقعگرایانه هستند و افراد کمتر در مورد این فنآوری (کاهنمن و تورسکی، 1979) اطلاعات دارند. ملاحضه دوم، ما فرض میکنیم که کارشناسان درگیر در این توسعه AM در بالاترین سطح از دانش در مورد این فنّاوری جدید قرار گرفته اند...
در یک تعریف کلی میتوان استارت آپ را به مجموعهای تعمیم داد که درآمدی کمتر از ۲۰ میلیون دلار داشته و تعداد کارکنان آن نیز کمتر از ۸۰ نفر باشد
اما در یک تعریف کلی میتوان استارت آپ را به مجموعهای تعمیم داد که درآمدی کمتر از ۲۰ میلیون دلار داشته و تعداد کارکنان آن نیز کمتر از ۸۰ نفر باشد. همچنین باید به خصوصیات موسس استارت آپ نیز اشاره کرد. در صورتی که فردی با هدف تبدیل شدن به یک کمپانی بزرگ در سطح کشوری یا جهانی اقدام به تاسیس کمپانی خود کند، مجموعهی زیر نظر وی را میتوان استارت آپ و وی را موسس استارت آپ خواند.
در کشورمان نیز این روزها شاهد ظهور استارت آپهای متعددی هستیم. حتی کمپانیهایی نیز وجود دارند که در صورت مقبول بودن طرح و آنچه که استارت آپ در پی رسیدن به آن است، درصدد حمایت از این کسب و کار برمیآیند. با یک گشت و گذار ساده در اینترنت میتوان نمونههای موفق استارت آپهای داخلی را نیز مشاهده کرد. توسعهی یک ایده و راهاندازی یک استارت آپ پیش از داشتن ایده و ابزار، نیازمند خودباوری است. در صورتی که شما نیز ایدهای دارید، میتوانید با سنجش تمام جوانب، استارت آپ خود را راهاندازی کرده و به عنوان یک کارآفرین شناخته شوید. کشورمان ایران در بسیاری از زمینهها مکان بکری برای راهاندازی و ارائهی سرویسهای مختلف است
مقدمه
در اوایل سال 1984، چاک هال از سیستم های شرکت 3D سیستم تولید (AM) برای اولین بار کار افزودنی، که تنها پنج سال بعد تجاری شد ارائه کرد و با این حال، به رغم اهمیت عملی آن در جوامع خاص، مانند پزشکی و نمونه سازی، AM، که یک روند اتصال مواد به اشیاء از داده های مدل 3D ، معمولا لایه به لایه (بین المللی ASTM ، 2012، ص 2 )، تنها به تازگی توجه بیشتر از سیاست گذاران و عموم مردم را جلب کرد. گزارش دیدنی و جذاب کنندگان از اندام ها و گوشت های مصنوعی تولید شده با AM انگیزه ای برای پیش بینی سرخوشی ایجاد کرد، به عنوان مثال کسانی هستند که دری به یک انقلاب صنعتی جدید باز کرده اند (اندرسون، 2013، ص 27) و به دموکراسی در تولید (اندرسون، 2013) معروف شده و توسط این انتظارات، سهام پیشرو شرکت ها در صنعت AM ، مانند سیستم های 3D (DDD) و Stratasys (SSYS)، فوق العاده بسیج کرده اند. به همین ترتیب، ملی (به عنوان مثال آمریکا و چین) و فراملی (به عنوان مثال اتحادیه اروپا و OECD ) سیاست های نوآوری منابع قابل توجهی را به AM تخصیص داده اند و امیدوار هستیم که AM فرصت های جذاب برای کارآفرینی فن آوری (مضرات ارائه و همکاران، 2009 اختصاص داده اند. Ratinho ، مضرات و والش، 2015 (را کسب کند.
از مدیریت فناوری تا مدیریت نوآوری
مهمترین دلایل توجه به مدیریت فناوری در دنیای کنونی
سرعت گرفتن تحولات فناوری .
دنیا در حال تغییر است و سرعت این تغییر روزبه روز بیشتر میشود.
فناوریهای جدیدی ظهور میکنند و معادلات بازرگانی را برهم میزنند.
شکلگیری بلوکهای تجاری جدید.
تغییر در رقابت (حضور کشورهای جدید در صحنهی رقابت و تغییر قوانین رقابت)
اهمیت فناوری
فناوری تأثیرگذار درتحولات مهم تاریخی
رنسانس مسیر اروپا را عوض کرد و از عوامل مهم بروز رنسانس فناوری چاپ بود.
حاکمیت پرتغالیها و اسپانیاییها بر نیمی از دنیا ناشی از دستیابی به فناوری ساخت کشتیهای بزرگ بود.
مهمترین عامل در شکل گرفتن جغرافیای سیاسی عصر حاضر، دستیابی آمریکا به فناوری بمب اتم و تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم بود.
کاهش اثر مواد اولیه به کمک فناوری
دلایل امّی بودن پیامبر(ص)
اول. آیات قرآن کریم
همان) کسانى که از فرستادهى (خدا)، پیامبر درسنخوانده، پیروى مىکنند؛ آن (پیامبرى) که (صفات) او را نزدشان در تورات و انجیل نوشته مىیابند ....». بیشتر مفسران در تفسیر نوشتهاند:
«امّی» از ماده «امّ» به معنی مادر یا امت به معنی جمعیت گرفته شده، لذا برخی آن را به معنی درس نخوانده و استاد ندیده میدانند؛ یعنی به همان حالتی که از مادر متولد شده، باقی مانده است برخی هم به معنی کسی میدانند که از میان امت و توده مردم برخاسته است؛ نه از میان اشراف، مرفهان و جباران و عدهای به مناسبت این که مکه را «امّ القری» میگویند، این واژه را مرادف مکّی دانستهاند؛ البته هیچ مانعی ندارد که این واژه اشاره به هر سه مفهوم باشد (مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ج 6، ص 396 و 397). آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیه مینویسد:«این واژه کنایه از آن است که آن حضرت با این که مکتب نرفته و درس نخوانده، آموزگار صد مدرس شد وگرنه خود این صفت نشان کمال نیست (جوادی آملی، تفسیر تسنیم، ج 5، ص299 )
2«او کسى است که در میان درسناخواندگان فرستادهاى از خودشان برانگیخت؛ که آیاتش را بر آنان مىخواند [و پیروى مىکند] و رشدشان مىدهد [و پاکشان مىگرداند] و کتاب [خدا] و فرزانگى به آنان مىآموزد؛ درحالى که قطعاً، از پیش در گمراهى آشکارى بودند
ستون های جدول که با آن در ارتباط هستند به صورت داده کاراکتری، اطلاعات زمانی، عدد صحیح یا اعداد ممیز شناور تعریف می شوند. این مدل پایه برنامه های محاسباتی(spreadsheet) است.
پایگاه داده ها با فایل های تخت به سادگی توسط فایل های متنی تعریف می شوند. هر رکورد یک خط است و فیلد ها به کمک جدا کننده هایی از هم مجزا می شوند. فرضا به مثال زیر دقت کنید
مدیریت از راه دور
مدیریت مجازی یا مدیریت از راه دورمدیریت بر کارکنان، وقتی همه زیردستان درست در جلوی چشمان مدیر هستند، به اندازه کافی دشوار است. حال تصور کنید که اگر این افراد صدها و یا حتی هزاران کیلومتر دور از شما باشند، کار مدیریت تا چه حد پیچیده خواهد شد!
فاصله میان مدیر و کارمند را باید از دو جنبه درنظر گرفت، یکی اینکه مدیر از محل کار اصلی خود دور باشد و دیگری اینکه برخی از کارکنان در محلی دور از محل استقرار مدیر قرارداشته باشند. مثال بارز آن، دفاتر و شعب خارج از کشور شرکت ها، بانک ها و نظیر آنها و حتی شاید سفارتخانه ها و مانند اینها باشد.
یکی از مدیرن نخبه به منظور توجیه مستمر کارکنان دور از خود، اقدام به تشکیل گروه های آموزشی سیار کرد تا بطور مرتب برنامه های آموزشی – توجیهی لازم را برای آنان به مورد اجرا گذارند. در این میان، شخص مدیر نیز از طریق تماس های کنفرانسی، نامه های الکترونیکی و حتی عکاسی دیجیتال با کارکنان خود ارتباط مستقیم دارد.
البته تکنولوژی، کار مدیریت از راه دور را ساده تر کرده است. برای نمونه، مدیر دیگری علاوه بر موارد بالا، از شبکه اینترانت (شبکه رایانه ای سراسری درون سازمانی) برای به هنگام کردن اطلاعات زیردستان دور از مرکز خود استفاده می کند. وی از تمامی کارکنان پراکنده خود در سراسر کشور خواست تا صفحه اول (Front Page) شرکت را به عنوان صفحه اصلی (Home Page) رایانه خود تنظیم کنند تا با مراجعه سریع به بخش «تازه چه خبر؟» از تمامی اخبار فوری و آنی مطلع شوند.
این مدیر به خوبی می داند که تکنولوژی نمی تواند جایگزین مدیریت رو در رو شود، بنابراین ماهانه یک بار از هر شعبه خارج از مرکز بازدید به عمل می آورد و سالی یک بار هم تمامی افراد را به مرکز اصلی دعوت می کند. البته اگرچه این کار، گران تمام می شود اما ضروری و اجتناب ناپذیر است زیرا در صورت عدم فراخوان آنان به مقر مرکزی، مطمئناً هزینه های بیشتری تحمیل خواهد شد. این مدیر موفق معتقد است که افراد و کارکنان شرکت به منزله همه چیز شرکتند و اگر به قول معروف از دور خارج شوند کار شرکت تمام است.
داده های هر ستون مشابه هم است ما به این ستونها فیلد ها (fields) گوییم. و هر خط را غیر از خط اول یک رکورد(record) می نامیم. خط اول را که برخی پایگاه های داده ای آنرا ندارند رکورد برچسب(field labels) گوییم. هر مقدار داده ای اندازه خاص خود را دارد که اگر به آن اندازه نرسد می توان از کاراکنر فاصله برای این منظور استفاده کرد اما این مسئله مخصوصا زمانی که بخواهیم اطلاعات را بر روی کارت های منگنه قرار دهیم مشکل ساز خواهد شد. امروزه معمولا از نویسه TAB برای جداسازی فیلد ها و کاراکتر خط بعد برای رکورد بعدی استفاده می کنیم. البته شیوه های دیگری هم وجود دارد مثلا به مثال زیر دقت کنید:
این مثال از جدا کننده کاما استفاده می کند.در این نوع مدل تنها قابلیت حذف،اضافه،دیدن و ویرایش وجود دارد که ممکن است کافی نباشد.Microsoft Excel این مدل را پیاده سازی می کند.
۳.2 مدل شبکه ای(Network)
در سال 1969 و در کنفرانس زبانهای سیستم های داده ای (CODASYL) توسطCharles Bachman ارائه شد. در سال 1971 مجددا مطرح شد و اساس کار پایگاه داده ای قرار گرفت و در اوایل دهه 80 با ثبت آن درسازمان بین المللی استانداردهای جهانی یا ISO به اوج رسید.
مدل شبکه ای (database model) بر پایه دو سازه مهم یعنی مجموعه ها و رکورد ها ساخته می شود و برخلاف روش سلسله مراتبی که از درخت استفاده می کند، گراف را به کار می گیرد. مزیت این روش بر سلسله مراتبی این است که مدل های ارتباطی طبیعی بیشتری را بین موجودیت ها فراهم می کند. الی رغم این مزیت ها به دو دلیل اساسی این مدل با شکست مواجه شد: اول اینکه شرکت IBM با تولید محصولات IMS و DL/I که بر پایه مدل سلسله مراتبی است این مدل را نادیده گرفت.
میزان رابطه و سطح معنی داری)Sig) 76420 7 76342 76771 76201 76712 76429 7 764.. 7 1 میزان خطای مجاز = 0905 تست استقالل و آزمون کای برای کلیه ی فرضیه های تحقیق: به ترتیب، ارتباط میان سیستم های اطالعات مدیریت و عوامل مختلف عملکردی را بررسی می کنیم. در جدول زیر به طور کلی داریم : جدول 5 :جدول کای دو برای کلیه ی فرضیه های تحقیق متغیر آماره کی دو 2 درجه آزادی (df (سطح معنی داری سیستم برنامه ریزی منابع انسانی 42و14 4 006و0 فرایند جذب، گزینش و نیرویابی 88و72 4 000و0 فرایند آموزش و توسعه منابع انسانی 24و64 4 000و0 14 فرایند جبران خدمات منابع انسانی 118و57 4 000و0 فرایند ارزشیابی کارکنان 35و88 4 000و0 فرایند خروج کارکنان، ترک خدمات و جابجایی 88و53 4 000و0 7/777 4 5./941 انسانی منابع مدیریت عملکرد بررسی فرضیه های برنامه ریزی منابع انسانی H0 : بین کاربرد سیستم های اطالعات مدیریت)MIS )و سیستم برنامه ریزی منابع انسانی رابطه معنی داری وجود ندارد. H1 : بین کاربرد سیستم های اطالعات مدیریت)MIS )و سیستم برنامه ریزی منابع انسانی رابطه معنی داری وجود دارد. با سطح خطای 05و0 و 25و 0سطح اطمینان ،کی دو محاسبه شده بیشتر از کی دو جدول می باشدو همچنین سطح معنی داری کمتر از 05و0 است. پس فرض ما) H1 (پذیرفته می شود. یعنی با اطمینان 25و0 می توان گفت بین کاربرد سیستم های اطالعات مدیریت)MIS )و سیستم برنامه ریزی منابع انسانی رابطه معنی داری وجود دارد. بررسی فرضیه های جذب، گزینش و نیرویابی منابع انسانی H0 : بین کاربرد سیستم های اطالعات مدیریت)MIS )و فرایند جذب، گزینش و نیرویابی رابطه معنی داری وجود ندارد. H1 : بین کاربرد سیستم های اطالعات مدیریت)MIS )و فرایند جذب، گزینش و نیرویابی رابطه معنی داری وجود دارد. با سطح خطای 05و0 و 25و0سطح اطمینان ،کی دو محاسبه شده بیشتر از کی دو جدول می باشدو همچنین سطح معنی داری کمتر از 05و0 است.
دوم اینکه سرانجام مدل رابطه ای (relational model) جای آن را گرفت چون سطح بالاتر و واضح تر بود. تا اوایل دهه 80 به علت کارایی رابط های سطح پایین مدل سلسله مراتبی و شبکه ای پیشنهاد می شد که بسیاری از نیاز های آن زمان را برطرف می کرد. اما با سریعتر شدن سخت افزار به علت قابلیت انعطاف و سودمندی بیشتر سیستم های رابطه ای به پیروزی رسیدند.
رکورد ها در این مدل شامل فیلد هایی است( ممکن است همچون زبان کوبول (COBOL) به صورت سلسله مراتب اولویتی باشد). مجموعه ها با ارتباط یک به چند بین رکورد ها تعریف می شود: یک مالک و چند عضو. عملیات های مدل شبکه ای از نوع هدایت کننده است: یک برنامه در موقعیت جاری خود باقی می ماند و از یک رکورد به رکورد دیگر می رود هر گاه که ارتباطی بین آنها وجود داشته باشد. معمولا از اشاره گرها(pointers) برای آدرس دهی مستقیم به یک رکورد در دیسک استفاده می شود. با این تکنیک کارایی بازیابی اضافه می شود هر چند در نمایش ظاهری این مدل ضروری نیست
از برخوردهای شخصی بپرهیزید.
قبل از شروع هر جلسه و مذاکره در خصوص امکانات، محیط و موضوع جلسه اطلاعات عمومی و فنی و کارشناسی به دست آورید تا با دست پر با طرف مقابل مذاکره کنید.
حاشیه نروید؛ مگر در مواقعی که بحث گره خورده باشد.
فراموش نکنید که در انتهای جلسه مذاکره نباید یک طرف مذاکره ببازد و طرف دیگر ببرد، بلکه منافع هر دو طرف باید تامین شود.
در مواقع تردید به طرف مقابل بگویید اگر من اشتباه می کنم شما مرا راهنمایی نمایید.
هماهنگی میان اعضای تیم برقرار نمایید.
مهلتی برای تفکر درباره موضوعاتی که تصمیم گیری در مورد آن ها خیلی مهم است بخواهید.
حداقل 24 ساعت قبل از شروع مذاکره، مجددا برای برگزاری مذاکره تاییدیه بگیرید.
به مخاطبتان احترام بگذارید.
در نشان دادن واکنش منفی تعلل کنید.
از بیان نظرات و موضوعات شخصی بپرهیزد.
به فکر منافع شرکت خود باشید نه مواضع شخصی.
در کمبود زمان مسائل مهم را مطرح نکنید.
در طی مذاکره به هیچ وجه سوگند نخورید.
صحبت های طرف مقابل را تکرار کنید و از این طریق نشان دهید که منظور وی را به خوبی متوجه شده اید.
به زبانی که برآن مسلط نیستید مذاکره نکنید.
مذاکره را به مقابله شخصی نکشانید.
مذاکره را مستندسازی نمایید و به دقت همه چیز را ثبت نمایید.
حواس پرتی، تاخیر، بی حالی، خستگی، هیجانات نامناسب و بیجا، هریک مانعی است که می تواند روند جلسه را مختل و پیشبرد برنامه شما را با مشکل روبه رو سازد.
در مذاکرات با هرشخص، طبق خصوصیات اخلاقی و روانی وی روبه رو شوید.
پیش از برگزاری جلسه مذاکره، به صورت دقیق تعیین نمایید که می خواهید چه چیزی در پایان جلسه به دست آورید؟
در حین جلسه مذاکره افکار و رفتاری مثبت داشته باشید و به دنبال نکات مورد توافق بگردید.
1. برای داشتن حافظه خوب می بایست دقت بالایی داشت.
2. در وضعیت آرامش انسان می تواند از حداکثر نیروی مغزی خود بهره جوید. سعی کنید در شرایط مختلف در حد امکان ذهن خود را در وضعیت آرامش قرار دهید.
3. در هنگام مطالعه از سه حافظه (بینایی، شنوایی و حرکتی) یکجا استفاد کنید؛ به این مفهوم که از نگاه کردن، تکرار عبارات با صدای بلند و یادداشت برداری، به صورت یکجا استفاده نمایید.
4. نظم دادن به اطلاعات، به خاطر سپاری آن ها را آسان تر می کند. مطالبی را که می خواهید به خاطر بسپارید، به صورت منظم در آورید و آن ها را طبقه بندی کنید. در غیر این صورت، احتمال اینکه فراموش کنید بسیار زیاد است.
5. به هنگام به خاطر سپردن یک متن مکتوب مطالبی را که در ابتدا و انتها می خوانید راحت تر به خاطر سپرده می شوند و بیشترین فراموشی مربوط به مطالب میانی است. برای جلوگیری از فراموشی باید صفحات کمتری را مطالعه کنید و در واقع با استراحت های کوتاه مدت در حین مطالعه می توانید اصل تقدم و تاخر را رعایت نمایید.
6. انجام دادن چند کار باهم به مغز صدمه می زند.
7. فعالیت های ورزشی انجام دهید.
8. بی خوابی موجب پریشانی حافظه، و بالعکس خواب کافی سبب تقویت حافظه می گردد.
9. در هنگام به خاطر سپردن مطالب سعی کنید تصویر ذهنی از آن برای خود بسازید.
10. برای به خاطر سپاری بهتر باید بین مطالب ارتباط و تداعی خوبی برقرار نمایید.
توسط این مشخصه می توانید شکلی را که در کنار موارد فهرستهای بدون شماره قرار می گیرد و یا اعداد فهرستهای شماره دار را به نوع دلخواه تغییر دهید. شکلها می توانند سه نوع دایره توپر ، دایره توخالی و مربع (disc , circle , square) باشند و شماره گذاری ها می توانند به چهار صورت "a b c"، "A B C"، "i ii iii" یا "I II III" باشند که به ترتیب با a، A، i، I مشخص می شوند.
مثال زیر روش استفاده از فهرستهای تودرتو را نشان می دهد. همان طور که می بینید فهرست داخلی توسط شکل دیگری ( دایره تو خالی ) مشخص شده است.
یک فرم ناحیه ای در صفحه HTML است که شامل عناصری می باشد. عناصر فرم به کاربر اجازه می دهند که اطلاعاتی را وارد صفحه ما کند؛ و ما با دریافت آن اطلاعات به اهدافی که داریم برسیم. یک فرم توسط برچسب <form> ایجاد می شود.
از این جعبه هنگامی استفاده می شود که بخواهیم کاربر کلمات یا اعدادی را در فرم بنویسد؛ و توسط مشخصه type="text" تعیین می شود. مثال زیر در همین رابطه است. توجه داشته باشید که خود فرم قابل رویت نمی باشد وفقط عناصر داخل آن را می توانیم ببینیم. در ضمن اندازه پیش فرض برای جهبه متن در اکثر مرورگر ها 20 حرف می باشد و اگر می خواهید این پیش فرض را تغییر دهید باید از مشخصه size استفاده کنید (size=40).
از این دکمه ها هنگامی استفاده می شود که بخواهیم کاربر یکی از چند گزینه به تعداد محدود را انتخاب کند؛ و توسط مشخصه type="radio" تعیین می شود. با انتخاب یکی از دکمه ها، دکمه دیگری با همان نام اگر در حالت انتخاب باشند، از حالت انتخاب خارج می شود. اگر کلمه checked را در برچسب input از نوع دکمه های رادیویی بنویسید آن دکمه به طور پیش فرض به صورت انتخاب شده خواهد شد.
از این جعبه ها هنگامی استفاده می شود که بخواهیم کاربر یک یا چند گزینه از گزینه هایی به تعداد محدود را انتخاب کند؛ و توسط مشخصه type=" checkbox" تعیین می شود. کاربر می تواند یک یا چند جعبه انتخاب را همزمان انتخاب کند. اگر کلمه checked را در برچسب input از نوع جعبه انتخاب بنویسید آن جعبه به طور پیش فرض به صورت انتخاب شده خواهد شد.
<input type="checkbox" name="bike" checked>
از این جعبه هنگامی استفاده می شود که بخواهیم کاربر کلمه عبور یا هر چیزی که نخواهیم اطرافیان او با نگاه به صفحه نمایش متوجه آن شوند را، بنویسد که در این حالت با فشار هر کلید صفحه کلید یک * در جعبه کلمه عبور نمایش داده می شود. جعبه کلمه عبور توسط مشخصه type="password" تعیین می شود.
دکمه توسط type="button" مشخص می شود و نوشته روی آن توسط مشخصه value="text" معرفی خواهد شد. ساخت دکمه شیوه دیگری نیز دارد وآن استفاده از برچسب <button>است.
هنگامی که دکمه ها را فشار می دهیم بر اساس کاری که برای آنها تعریف کرده ایم عکس العمل نشان خواهند داد. دکمه ها کاربردهای مختلفی دارد که در مباحثی مانند JavaScript راجع به طریقه استفاده از آنها صحبت می شود.
این جعبه همان گونه که در شکل زیر می بینید فهرستی است که یکی از گزینه های آن قابل رویت است و با کلیک کردن روی آن بقیه گزینه ها نیز دیده می شوند. درضمن تنها یکی از موارد آن را می توانیم انتخاب کنیم. این جعبه توسط برچسب <select> مشخص می شود وموارد فهرست نیز توسط برچسب <option> ایجاد خواهند شد. به طور پیش فرض گزینه اول این فهرست انتخاب شده است و اگر بخواهیم که گزینه دیگری از فهرست انتخاب شده باشد باید کلمه selected را به برچسب <option> در گزینه مورد نظر اضافه کنیم. مثال زیر طریقه استفاده را مشخص می کند.
گای اوقات شما نیاز دارید که کاربر متنی طولانی تر از یک خط را بنویسد. بنابر این نمی توانید از جعبه متن استفاده کنید چون فقط در آن می توانید یک خط را بنویسید. اما توسط این جعبه شما می توانید به کاربر اجازه دهید که بیش از یک خط را بنویسد. این جعبه توسط برچسب <textarea> مشخص می شود و همانطور که در مثال زیر می بینید تعداد سطرها وستونها توسط مشخصه های rows و cols تعیین می شوند.
توسط برچسب <fieldset> شما می توانید یک حاشیه دور عناصر فرم خود ایجاد کنید و توسط برچسب <legend> می توانید کلماتی را روی قسمت بالایی حاشیه بنویسید.
این به این معنی است کم کم این افراد کمتر مدیرانشان را به مثابه رهبران کسب و کار می بینند که احتمالا به چالش هایی در زمینه قدرت، مسائل ارتباطی و پریشانی در کسب و کار منجر خواهد شد. اما در هر حال کارکردن از راه دور هر روز بیشتر از قبل می شود و مدیران باید توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند و سعی کنند تا خودشان را به این دیدگاه نزدیک تر کنند.
بر روی ارتباط تمرکز کنید!
هر چند این تصور رایج وجود دارد که با کار کردن از راه دور ارتباط بین افراد و مدیریت کسب و کار کمتر می شود اما برعکس این موضوع باید صحت داشته باشد. ارتباط از اساسی ترین مسائل در مدیریت از راه دور است. این مسئله برای جبران زمانی که مدیران کسب و کار از راه دور نمی توانند حضور داشته باشند بسیار مهم است. ایمیل از جمله راه های ارتباطی است که البته خیلی هم به درد مدیریت از راه دور نمی خورد. می توان از پیام، تماس های تلفنی و ویدئویی استفاده کرد تا ارتباط مدیریت با تیم کسب و کار از راه دور حفظ شود.
مشکلات مربوط به تقسیم قدرت را حل کنید!
اگر تیم کسب و کار و مدیریت هر کدامشان در جداگانه در دفتری خاص و یا از راه دور کار کنند، اینجا مدیران به مشکل قدرت برمی خورند. افرادی که با هم در یک دفتر مشغول به کار هستند احتمالا بیشتر به مسائل کسب و کار حساسند تا تیم مدیریتی از راه دور.
در این جا ممکن است اختلاف نظرها و چالش هایی به وجود بیاید. باید آورده هر فرد برای اهداف کسب و کار را ارزشمند بدانید. علاوه بر همه این ها تحقیقات نشان می دهد که آدم ها فکر می کنند که کند و کاو کردن، صحبت کردن و گاهی هم یکپارچه شدن با دیگران به حل تعارضات کمک می کند